Förkyld:(

Nu har jag blivit förkyld:( men då får jag också tid att skriva på bloggen. Det har inte blivit nå inlägg den senaste tiden dels för att jag har varit på många renskiljningar och då har jag tvungen att ta ledigt från skolan, när alla hagar var färdiga så låg jag efter så mycket i skolan så jag har inte hunnit blogga nå. Om 10 dagar är det jul jag vet faktiskt inte vad jag önskar mig i julklapp. En sak vet jag men det kommer jag aldriga att få och det är en hund.

När vi kom hem från sista Guorbak så hade jag tagit hem mina renar Håsik och Bibo. Vi skulle släppa in dom i hagen och pappa sa att jag inte behövde gå och titta så hagen var hel, vi släppte in renarna men jag tänkte ändå att jag går och tittar med Håsik. Jag ser inte Bibo någonstans så jag börjar bli orolig. När jag har gått nästan runt hela hagen så kommer jag till världens största hål och så ser jag hur Bibo springer där borta. Mamma och pappa trodde att det kanske hade varit en björn som gått rakt genom hagen för på träden var det massa klösmärken och om det var en björn så är det femte gången på 2 år vi har haft björn i Lappstan.
En annan tråkig sak som hände med renarna att en morgon så fattades en kalv och mamma hiddade den halvt uppäten troligtvis av en hund. Så våra renar är inte så säkra i hagen.

Ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0