Helt slut!

Jag och pappa for till Stubba igår där Unna tjerusj hade skiljning. Var förkyld men ville ändå fara så sket i min förkylning. Var lite orolig innan vi for eftersom att pappa bara hade tagit en macka och han visste att vi skulle bli borta hela dagen. Men det löste sig eftersom att jag har så mycket släkt där. Hela tiden kom dom å frågade om jag var hungrig och om jag ville ha mat.

Herregud vad mycket folk det var! Det är det som är dåligt med att ha skiljningar på helgen. Det funkade bra att vara endast jag och pappa för mina släktingar hjälpte oss jätte mycket :)

När vi hade skiljt färdigt trodde jag att vi var färdiga men där hade jag helt fel. Eftersom att vi var tre vintergrupper som hade dragit till ett kontor var vi tvungen skilja om allt igen. Jag var verkligen helt slut ville bara lägga mig ner i snön och dö.

När vi var färdiga hade vi hållit på i ett i 14 timmar så jag var gode slut. Vi skulle inte få lasta fören på morgonen så vi åkte till Gällivare till pappas kusin Bertil och sov där.

Det var så skönt att få lägga sig i en säng och sova nån timma, sen upp å lasta och köra ner renarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0