Ett år till nästa marknad!

Nu var denna marknad över och då är det bara att vänta till nästa. Marknan var rolig fast det var isandes kallt, nästan -40 som kallast på dagarna. Träffade mycket folk och bekanta. skriver en liten summering av marknan från dag till dag.

TORSDAG
Gick på skolan till tre, ut på marknan en sväng. Jag gjorde bort mig när jag skulle köpa kola. Kvällen spenderades hemma.

FREDAG
Satt barnvakt från 10-16 åt Aston och Elmer med Agnes och Emma. For sedan ut på marknan en snabbis. Kvällen for jag och Melissa på samernas marknadsafton och sen till Lisa. Där lämnade Melissa mig med dom för att hon skulle hem. Jag gick hem efter ett tag men fastnade lite efter vägen.

Lördag
For på samernas och köpte garn. Därefter for jag och mamma och demostrerade mot gruvan, det var mycket folk på demostrationen. For hem eftersom att jag skulle jobba på Ájtte men när jag kom dit så fick jag veta att jag inte behövde vara där för det skulle bli så lite människor. Istället for jag till Karin siessa för där skulle Magnus ha 30års kalas. Det var riktigt mysigt att få prata med storkusinerna.



Min marknad lite snabbt. Har tyvärr inga bilder, händerna hade frusit ihjäl om jag skulle försökt fota

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0