Hemma!

Har inte haft tid att blogga har varit upp till fjälls titt som tätt. Det är så skönt att åka dit och bara rensa tankarna och andas frisk luft:) Fast nu har man åkt på världens förkylning, måste se till att vara frisk till på torsdag för då bär det av till Björkliden på saminuorras årsmöte. Det kommer att bli mitt första årsmöte, det kommer vara kul att se hur det kommer att gå till. Har hört så mycket possitivt om det, är riktigt spänd. Hade nationella i matte idag och jag tyckte att det gick piss dåligt, men men. Har insett att jag inte kommer vara hemma en helg på superlänge, nästa helg bär det av till piteå och helgerna efter lite hit och dit.

Uppe i fjälls såg jag några nyfödda kalvar. Det var så underbart att se att vajorna har klarat av denna svåra vinter och klarar av att kalva. Fast där uppe är det full vinter och is kallt tycker synd om vajorna som ska kalva i detta väder. Förra påsken var det mycke mer bart än vad det är nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0