Renskötare är inte bara ett yrke utan en livsstil!

Min längtan efter min pappa och min hund är super stor för tillfället. Dom är och samlar ren vid norska gränsen så det lär dröja några veckor innan dom kommer. Just nu längtar jag efter mycket!
 
Tänk att få sitta på en skoter eller en barfläck och se renarna framför sig. Allt är toppen och inget stör. Ta det i deras tempo och bara vara i verkligheten. Njuta av allt som är runt en, djuren, naturen och allt. Eller en sommarnatt när solen är på väg ner och renarnas grymtande hörs. Att få märka kalvarna och få se hur många som har överlevt våren. Känna att det är det här jag vill göra hela mitt liv och det är detta jag brinner för.
 
Men allt är inte toppen, det finns hemskt många tunga saker en renskötare måste gå igenom men det tar vi en annan gång.
 
Såhär kan en underbar dag beskrivas!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0