Umeå

Kom till Umeå igår kväll, åkte hit med jonas. Här är jag och hälsar på Ebba, vi har nyss varit å ätit på en kina restaurang och Ebba for nu till hennes skola. Själv ska jag ta en liten promenad och fara å handla. Umeå känns som en helt ny planet, människor överallt. Det började bra när jag och Jonas kom så snurrade vi ett ganska bra tag innan vi hittade till Ebba. Vi körde efter gångvägar och lite överallt. Tur jag inte känner nån här för det skulle bli så pinsamt om dom ser mig. Jag går som en idiot med stora ögon och tittar på alla människor och allt annat nytt. Men det jobbigaste av allt är att ta sig till centrum för då måste man åka buss och det går miljoners bussar, så väntar med att fara dit tills Ebba kommer. På bussen kan man inte ens betala med pengar utan man betalar med mobilen (hur det nu går till).
Hoff vilken konstig värld jag har kommit till. Kan då konstatera att jag ALDRIG kommer flytta till en storstad!
Passa er när lappfolket från norr kommer till storstan för man vet aldrig vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0